28 januari

 
så har nu fått ett datum 28 januari så kommer jag flytta mina käkar. kanns läsking och väldigt nervöst.
förut så var det bara att det är max så här många dagar kvar , men nu så vet jag exakt hur många dagar det är kvar.  jag vet inte just nu hur operationen ska gå till , när jag träffade min kirurg för två år sen så sa han att om mina tänder flyttar sig tiillräkligt så kommer båda mina käkar flyttas. det enda jag vet säkert är att under käken kommer flyttas lite åt sidan eftersom att den sitter snett.
 
även om jag längtar efter operationen så känns det så otroligt läskigt. det är en väldigt stor operation att genomgå som kan ha många komplikationer.
men något jag verkligen längtar efter är att inte behöva skämmas över min profil. tycker det är så otrolgt jobbigt när någon ser mig från sidan, att någon bara ska se hur äckligt ful jag är ugh.
 
jag vill bara få se normal ut.
kunna äta en macka med påläg utan att få med mig hela påläget, för att jag inte kan bita av det.
 
mitt nästa besök hos tandregleraren är den 5 januari och då ska jag ta två avtryck på varje käke.
så förmodligen skriver jag efter det. :)
 
fast kanske skriver innan det om jag känner att jag måste få ut lite känslor över det här hah
käkkirurgi, underbett | |
#1 - - Malin Lundberg:

Det är ganska intressant att läsa om andra som ska göra samma operation!! Jag ska också operera både över och underkäke! Ska opereras nu på onsdag och är så otroligt taggad! Därför jag är och kollar runt på olika bloggar;) Önskar dig lycka till!!

#2 - - Emma:

Hej!
var 75 dagar sen jag opererade mitt 11 mm underbett. flyttade både över och underkäken samt delade överkäken på ett ställe. Var jätte nervös inför min operation och nu har det redan gått mer än 2 månader och jag kan knappt minnas hur det var innan! Är jätte nöjd och kan verkligen känna igen mig i din situation med att man vill bita av mackan och få med pålägget samtidigt ;) nu kan jag det!
Hoppas allt går bra med din operation :)

Svar: hej! tack. blev lite sent svar nu eftersom jag inte är inne här så ofta. jag har följt dig ett tag så det är roligt att du kommenterade. du har verkligen fått ett jätte fint resultat! :)
Sandra

Upp